Κατηγορίες

πρόγνωση καιρού από το weather.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΟΛΑ TA ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

 

Υπουργείο Μεταφορών

Γενικά Θέματα

Ολες οι αλλαγές στις εξετάσεις για Διπλώματα οδήγησης… High tech

30 Οκτωβρίου 2017

Τα πάνω… κάτω αναμένεται να φέρουν σε οδηγούς και εκπαιδευτές τα δύο νομοσχέδια που ετοιμάζει το υπουργείο Μεταφορών, με τα οποία θα προβλέπονται ριζικές αλλαγές και αυστηρές ποινές.

Μάλιστα, με το δεύτερο σχέδιο νόμου το οποίο θα κατατεθεί μέσα στον Δεκέμβριο, οι σχολές οδήγησης που δεν θα συμβαδίσουν με τα όσα προωθούνται από το ΥΠΟΜΕΔΙ θα έρθουν αντιμέτωπες ακόμη και με «λουκέτο».

Σύμφωνα με τα όσα είπε ο υφυπουργός Μεταφορών, Νίκος Μαυραγάνης, στον Ελεύθερο Τύπο, το υπουργείο μεταξύ άλλων θέλει να αλλάξει ριζικά τον τρόπο εξέτασης για την άδεια διπλώματος, περνώντας τη διαδικασία σε ψηφιακή μορφή, αποτρέποντας με αυτό τον τρόπο το πλέον καθιερωμένο λάδωμα, το οποίο να υπενθυμίσουμε κυμαίνεται περίπου στα 200 – 250 ευρώ.

Πώς όμως θα γίνει αυτό και τι κυρώσεις θα υπάρξουν; Οπως εξήγησε ο κ. Μαυραγάνης, οι εξεταστές δεν θα παρευρίσκονται στο αμάξι αλλά θα δίνουν τις οδηγίες μέσω μικροφώνου και θα βλέπουν την πορεία του αυτοκινήτου μέσω κάμερας. Ο εκπαιδευτής για λόγους ασφαλείας θα είναι μαζί με τον εξεταζόμενο, ωστόσο ο ρόλος του θα είναι περιορισμένος. Το σύστημα θα θυμίζει λίγο τις πανελλαδικές εξετάσεις, αφού για παράδειγμα δύο εξεταστές από την Ξάνθη θα επιβλέπουν έναν υποψήφιο οδηγό από την Κρήτη ή ένας εν δυνάμει οδηγός της Θεσσαλονίκης θα εξετάζεται από ειδικούς της Πάτρας. Αυτό, όμως, δεν θα περιοριστεί μόνο στο πρακτικό κομμάτι αλλά θα προχωρήσει και στο θεωρητικό.

«Θέλουμε να αλλάξουμε ριζικά τον τρόπο εξέτασης, περνώντας στην ψηφιακή διαδικασία, αποτρέποντας με αυτό τον τρόπο το πλέον καθιερωμένο λάδωμα»

Από το νέο έτος όλες οι σχολές οδήγησης της χώρας είναι υποχρεωμένες να ενσωματώσουν κάμερες οι οποίες θα είναι συμβεβλημένες με ηλεκτρονικό σύστημα του υπουργείου (σ.σ. μέχρι το τέλος του έτους θα έχει αναλάβει εταιρεία τη δημιουργία του), μέσω του οποίου θα φαίνεται ότι ο υποψήφιος οδηγός παρακολούθησε πράγματι όλα τα θεωρητικά μαθήματα. Στην περίπτωση που οι σχολές δεν δεχτούν αυτή τη νέα τροπή, θα κλείνουν.

Βέβαια, η εφαρμογή μιας τέτοιας διαδικασίας βρίσκει αντίθετους τους άμεσα εμπλεκόμενους. Οπως σημειώνουν στον Ελεύθερο Τύπο ιδιοκτήτες Σχολών Οδηγών, είναι ιδιαίτερα δύσκολο να εγκατασταθεί ένα τέτοιο σύστημα, πόσω μάλλον να μπορεί να ελέγχει ολόκληρο το δίκτυο της χώρας. Χρειάζονται αφενός αρκετοί υπάλληλοι για να «τσεκάρουν» τις κάμερες και αφετέρου στο πρακτικό κομμάτι της εξέτασης θα προκύψουν επιμέρους προβλήματα. Οπως εκτιμούν, είναι σχεδόν ακατόρθωτο να ελέγξει ο εξεταστής μέσω κάμερας το αυτοκίνητο από την έξω μεριά, όταν ο οδηγός πραγματοποιεί παρκάρισμά ή οπισθογωνία. Οι εξεταστές δεν θα παρευρίσκονται στο αμάξι αλλά θα δίνουν τις οδηγίες μέσω μικροφώνου και θα βλέπουν την πορεία του αυτοκινήτου μέσω κάμερας

Κυκλοφοριακή Αγωγή στα σχολεία

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Μεταφορών, Νίκο Μαυραγάνη, μέσα στο έτος μαθητές του δημοτικού και του γυμνασίου θα ξεκινήσουν να παρακολουθούν υποχρεωτικά μαθήματα Κυκλοφοριακής Αγωγής και Οδικής Ασφάλειας, προκειμένου να υιοθετήσουν από μικρή ηλικία τη φιλοσοφία τού να προσέχεις στον δρόμο. Οπως εξήγησε, οι μαθητές του λυκείου, πέρα από το γεγονός ότι διαβάζουν για τις πανελλαδικές εξετάσεις και έχουν επικεντρώσει την προσοχή τους στο να περάσουν σε Πανεπιστήμιο, αν έχουν ήδη εκπαιδευτεί στις μικρότερες τάξεις δεν έχουν λόγο να διδάσκονται αυτό το μάθημα.

Βιωματικές ποινές

Σε δεύτερο χρόνο και με προϋπόθεση να έχει δοθεί το «πράσινο» φως του υπουργείου Δικαιοσύνης, θα προχωρήσει το υπουργείο Μεταφορών στις βιωματικές ποινές σε όσους προκαλούν τροχαία ατυχήματα. Ειδικότερα, το ΥΠΟΜΕΔΙ προτείνει κοινωνική εργασία σε νοσοκομεία για τους παραβάτες που ενεπλάκησαν σε τροχαία και με υπαιτιότητά τους άλλοι οδηγοί τραυματίστηκαν ή έχασαν τη ζωή τους.

Πώς θα γίνονται οι εξετάσεις για δίπλωμα

1. Ο οδηγός θα εξετάζεται από απόσταση και στο αμάξι θα παρευρίσκεται μόνο ο δάσκαλός του.

2. Ο οδηγός θα λαμβάνει οδηγίες μέσω ακουστικού και θα ελέγχεται μέσω κάμερας.

3. Οι εξεταστές θα βρίσκονται σε ένα ειδικά διαμορφωμένο control panel και θα δίνουν τις οδηγίες τους μέσω μικροφώνου.

4. Ο οδηγός έχει υποχρέωση να παρακολουθήσει όλα τα θεωρητικά μαθήματα. 5. Οι σχολές οδηγών μέσα στο 2019 υποχρεούνται να εγκαταστήσουν το νέο ηλεκτρονικό σύστημα του ΥΠΟΜΕΔΙ, με το οποίο θα φαίνεται ότι πράγματι διδάσκονται οι εξεταζόμενοι τα θεωρητικά μαθήματα.

Πρόστιμα με εισοδηματικά κριτήρια

1. Επιβολή προστίμων ανάλογα με εισοδηματικά κριτήρια (το υπουργείο Μεταφορών θα έχει πρόσβαση στο σύστημα του TAXISNET και με βάση το εισόδημα του παραβάτη αλλά και την παράβαση θα διαμορφώνεται το πρόστιμο που θα του επιβάλλεται).

2. Κατηγοριοποίηση των προστίμων τα οποία θα χωρίζονται σε μικρή, μεσαία και υψηλή επικινδυνότητα και προσθήκη δύο πρόσθετων κατηγοριών: Της αντικοινωνικής συμπεριφοράς (τσιγάρο στον δρόμο ή παρκάρισμα σε χώρο αναπήρων) και της συχνής πρόκλησης ατυχημάτων (ομιλία στο κινητό).

3. Μόνο διοικητικές κυρώσεις (αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας και διπλώματος) και μηδενικά πρόστιμα για τις παραβάσεις αντικοινωνικής συμπεριφοράς. Την πρώτη φορά θα αφαιρείται η άδεια οδήγησης και οι πινακίδες για δύο μήνες, τη δεύτερη φορά για περισσότερο και την τρίτη θα καλείται κάποιος να ξαναδώσει για να αποκτήσει την άδεια οδήγησης από την αρχή.

4. Αύξηση των ορίων ταχύτητας.

5. Δημιουργία Κ.Ο.Κ. και σημάτων για ποδήλατα.

ΜΑΡΙΝΑ ΞΥΠΝΗΤΟΥ

mxipnitou@e-typos.com

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου 30/10/17

Ποια διπλώματα πρέπει ν' αλλάξουν έως τις 18 Ιανουαρίου 2015

30 Νοεμβρίου 2014

Την υποχρέωση να αλλάξουν το δίπλωμα τους έχουν οι κάτοχοι αδειών οδήγησης μοτοποδηλάτου, οι οποίες χορηγήθηκαν από τις Υπηρεσίες Τροχαίας της ελληνικής Αστυνομίας, εντός διετίας από τη θέση σε ισχύ του Π.Δ51/2012 (δηλαδή μέχρι 18-01-2015) υπενθυμίζει το dikaiologitika.gr.

Διαβάστε τη συνέχεια...

Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα των Τροχαίων Δυστυχημάτων

16 Νοεμβρίου 2014

Η Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα των Τροχαίων Δυστυχημάτων καθιερώθηκε το 1993 από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων (FEVR) και τιμάται κάθε χρόνο την τρίτη Κυριακή του Νοεμβρίου.

Δώδεκα χρόνια αργότερα έλαβε παγκόσμιο χαρακτήρα, όταν υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ (ψήφισμα 60/5 της 26ης Οκτωβρίου 2005). Στόχος της ημέρας αυτής είναι να φέρουμε στη μνήμη μας και να τιμήσουμε τα εκατομμύρια νεκρών και τραυματιών από τροχαία δυστυχήματα και να καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την αποφυγή στο μέλλον θανάτων και τραυματισμών, που μπορούν να αποφευχθούν.

Διαβάστε τη συνέχεια....

Παγίδες θανάτου οι δρόμοι του Ζωγράφου σύμφωνα με εκπομπή του Mega (βίντεο)

2 Νοεμβρίου 2014

Παγίδες θανάτου οι δρόμοι της Αθήνας λόγω κατεστραμμένων ή κρυμμένων σημάτων κυκλοφορίας τιτλοφορείται το θέμα της σημερινής πρωϊνής εκπομπής "Κοινωνία ώρα Mega " των Δημήτρη Καμπουράκη και Γιώργου Οικονομέα.

Ομως ο ρεπόρτερ της εκπομπής Μάριος Κωνσταντινίδης "όργωσε" το Δήμο Ζωγράφου και κατέγραψε όλα τα στραβά κι ανάποδα των δρόμων του και δυστυχώς δεν έχει άδικο!

Διαβάστε τη συνέχεια....

Οι τελευταίες στιγμές του διαστημικού σκάφους SpaceShipTwo

1 Νοεμβρίου 2014

Τις τελευταίες στιγμές του διαστημικού σκάφους SpaceShipTwo της Virgin Galactic που εξερράγη στη διάρκεια δοκιμαστικής πτήσης δείχνει σειρά φωτογραφιών που δόθηκε στη δημοσιότητα. Ένας από τους δύο πιλότους σκοτώθηκε, ενώ ο δεύτερος πρόλαβε να χρησιμοποιήσει το εκτινασσόμενο κάθισμα... 

Διαβάστε περισσότερα

Γενικά θέματα
 
   
Εμφάνιση 1 έως 1 (από 1 προϊόντα) Αποτελέσματα:  1 

SSL Certificates